Regulamin
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
- Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady i warunki uczestniczenia w Programie Szkoła Letnia „sUMmer School”, zwanym dalej „Programem”.
- Organizatorami Programu jest Uniwersytet Medyczny w Łodzi, al. Kościuszki 4, 90-419 Łódź, NIP: 725-18-43-739, REGON: 473073308, zwany dalej „Uniwersytetem”.
- Program jest projektem finansowanym z budżetu Uniwersytetu, a za jego realizację odpowiada Biuro Promocji Uniwersytetu.
- Harmonogram Programu i plan zajęć publikowane są na stronie internetowej: szkolaletnia.umed.pl.
- W sytuacjach szczególnych, kiedy z przyczyn obiektywnych i niezależnych od Uniwersytetu wystąpią trudności w realizacji Programu zgodnie z opublikowanym harmonogramem, Uniwersytet zastrzega sobie prawo do zmian harmonogramu i terminów dotyczących realizacji Programu, w tym także do zmiany formy prowadzenia zajęć.
- Program realizowany jest na terytorium miasta Łodzi i adresowany jest do uczniów szkół ponadpodstawowych z całej Polski.
- Udział w Programie jest bezpłatny i dobrowolny.
Rozdział II
CEL PROGRAMU
§ 2 Cele Programu
- Prezentacja Łodzi i okolic jako miasta atrakcyjnego do studiowania.
- Prezentacja różnorodnych kierunków rozwoju kariery naukowej absolwentów Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
§ 3 Zobowiązania Uniwersytetu
- Uniwersytet w ramach Programu zapewnia:
- zajęcia zgodne z planem zajęć, opublikowanym na stronie internetowej;
- kadrę dydaktyczną posiadającą kompetencje merytoryczne do prowadzenia zajęć przewidzianych planem zajęć Programu;
- pełne wyżywienie dla uczestnika w każdym dniu szkoleniowym (śniadanie, obiad i kolację);
- noclegi w Hostelu Uniwersytetu;
- opiekę wykwalifikowanej kadry podczas trwania Programu.
- Uniwersytet nie pokrywa kosztów dojazdu Uczestnika do Uniwersytetu.
Rozdział III
ORGANIZACJA PROGRAMU
§ 4 Kapituła Konkursowa
- Nadzór nad prawidłowym przebiegiem Programu sprawuje Kapituła Konkursowa.
- Przewodniczącym Kapituły Konkursowej jest prorektor właściwy do spraw studenckich.
- W skład Kapituły Konkursowej, oprócz jej Przewodniczącego, wchodzą: dwóch pracowników naukowych uczelni, przedstawiciel Działu Rekrutacji i Kształcenia Uniwersytetu oraz przedstawiciel Biura Promocji Uniwersytetu.
- W przypadku rezygnacji członka Kapituły Konkursowej z udziału w jej pracach, na jego miejsce wyznaczany jest inny pracownik Uniwersytetu, zgodnie z ust. 3.
§ 5 Warunki uczestnictwa
- Uczestniczenie w Programie jest dobrowolne.
- O udział w Programie może ubiegać się osoba, zwana dalej „kandydatem”, która:
- ukończyła co najmniej drugą klasę szkoły ponadpodstawowej oraz
- uzyskała średnią ocen 4,5 w ostatnim roku poprzedzającym aplikację do Programu.
§ 6 Rekrutacja i kwalifikacja kandydatów
- Postępowanie rekrutacyjne do Programu przeprowadzają wskazani przez przewodniczącego członkowie Kapituły Konkursowej, zgodnie z harmonogramem zamieszczonym na stronie internetowej.
- Postępowanie rekrutacyjne odbywa się w drodze konkursu, na podstawie uzyskanego przez kandydata wyniku po uzupełnieniu karty aplikacyjnej oraz na podstawie listy rankingowej.
- Kandydat w wyznaczonym czasie zgodnie z harmonogramem, zobowiązany jest do wypełnienia karty aplikacyjnej w zakładce „Aplikuj” na stronie internetowej Programu. Wzór karty oceny kandydata stanowi załącznik nr.1 do regulaminu.
- Przed wypełnieniem karty aplikacyjnej kandydat zobowiązany jest do akceptacji postanowień Programu oraz zapoznania się z klauzulami, obejmującymi wyrażenie zgody m.in. na przetwarzanie danych osobowych.
- Karta aplikacyjna zawiera kryteria, które są odpowiednio punktowane, a następnie sumowane.
- Kandydat zobowiązany jest również do wpisania średniej ocen uzyskanej z ostatniego zaliczonego roku.
- Na podstawie uzyskanej liczby punktów przez kandydatów, Kapituła konkursowa tworzy listę rankingową. O kolejności umieszczania nazwisk kandydatów na listach rankingowych decyduje liczba uzyskanych punktów.
- Nazwiska kandydatów, którzy uzyskali jednakową liczbę punktów, umieszczane są na liście rankingowej w kolejności średniej ocen, o której mowa w ust. 6.
- Na podstawie listy rankingowej oraz limitu przyjęć Kapituła konkursowa określa próg punktowy, pozwalający ustalić liczbę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do Programu.
- Kapituła konkursowa, w celu wypełnienia limitu przyjęć, może wskazać do zakwalifikowania mniejszą liczbę kandydatów, o których mowa w ust. 9 – na podstawie średniej ocen uzyskanej przez kandydata z ostatniego zaliczonego roku.
- Maksymalna liczba przyjętych uczestników Programu wynosi 40. Minimalna liczba uczestników Programu wynosi 20 osób. W przypadku przyjęcia mniejszej liczby niż minimalna liczba uczestników Programu (20 osób), Program nie odbędzie się.
§ 8 Zakończenie postępowania rekrutacyjnego
- Po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Kapituła Konkursowa wydaje decyzję w sprawie przyjęcia kandydata do udziału w Programie.
- Decyzje Kapituły Konkursowej są ostateczne.
- Kapituła Konkursowa sporządza protokół z wyboru kandydatów.
- Decyzje w sprawie przyjęcia do Programu, kandydaci otrzymują niezwłocznie za pośrednictwem e-maila podanego podczas postępowania rekrutacyjnego.
- W przypadku rezygnacji przez kandydata z udziału w Programie przyjęta zostaje kolejna osoba z listy rankingowej kandydatów.
- Osoba przyjęta staje się Uczestnikiem od momentu rozpoczęcia Programu.
§ 9 Prawa i zobowiązania uczestnika
- Uczestnik ma prawo do:
- bezpłatnego udziału w zajęciach prowadzonych w ramach Programu,
- pełnego wyżywienia,
- cnoclegów,
- ubezpieczenia na czas trwania Programu,
- bezpłatnego udziału we wszystkich wycieczkach i wydarzeniach kulturalnych Programu.
- Uczestnik zobowiązuje się do:
- zapoznania z niniejszym regulaminem i jego akceptacji,
- wypełnienia ankiet (on-line) na zakończenie Programu,
- czynnego uczestnictwa w zajęciach Programu zgodnie z harmonogramem,
- punktualnego przybycia na zajęcia w godzinach wyznaczonych w planie zajęć opublikowanym na stronie internetowej,
- potwierdzania swojej obecności w każdym dniu trwania Programu, poprzez złożenie własnoręcznego podpisu na liście obecności, ewentualne nieobecności na poszczególnych blokach zajęciowych będą odnotowywane przez prowadzących,
- przestrzegania zasad pobytu w Hostelu, z którymi zostanie zapoznany w pierwszym dniu pobytu przez swoich opiekunów; w szczególności dotyczy to: zakłócania spokoju po godzinie 22:00, zanieczyszczania i niszczenia sprzętów na terenie obiektu, spożywania alkoholu i innych używek, palenia papierosów,
- w trakcie trwania programu obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu, innych używek, palenia papierosów elektronicznych,
- w przypadku nieprzestrzegania i naruszania zasad, Uczestnik zostaje skreślony z listy uczestników Programu. Jeżeli Uczestnik jest niepełnoletni przedstawiciel ustawowy Uczestnika zobowiązany jest do natychmiastowego odbioru Uczestnika.
§ 10 Rezygnacja z udziału
- Uczestnik może zrezygnować z uczestnictwa w Programie w dowolnym czasie.
- Rezygnację, wraz z uzasadnieniem, należy złożyć w formie pisemnej w siedzibie Uniwersytetu, niezwłocznie po zaistnieniu przyczyn rezygnacji. Za dzień rezygnacji przyjmuje się dzień złożenia pisma.
- Uczestnik może zostać usunięty z Programu w przypadku:
- kilkukrotnego niezgłoszenia nieobecności
- nieprzestrzegania zakaz spożywania alkoholu, innych używek w tym palenia papierosów elektronicznych
- naruszenia zasad regulaminu.
§ 11 Przebieg programu
- Program obejmuje 5 dni.
- Każdy Uczestnik ma zapewnione miejsce w Hostelu Uniwersytetu oraz pełne wyżywienie (3 posiłki).
- Od zakwaterowania w Hostelu w pierwszym dniu Programu do wykwaterowania z Hostelu w ostatnim dniu Programu Uczestnik zostaje pod opieką Uniwersytetu.
- Uczestnik w ramach Programu będzie brał udział w:
- tematycznych blokach zajęciowych, zgodnie z harmonogramem zajęć opublikowanym na stronie internetowej Programu,
- wycieczkach i wydarzeniach kulturalnych wskazanych w harmonogramie Programu.
- Na zakończenie Uczestnik otrzyma dyplom potwierdzający wzięcie udziału w Programie.
Rozdział IV
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
§ 12
- Przetwarzanie danych osobowych kandydatów i Uczestników Programu odbywa się na zasadach przewidzianych Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej „RODO”
- Kandydat lub jego przedstawiciel ustawowy dokonując zgłoszenia rejestracyjnego, wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu rejestracyjnym, w celu:
- przeprowadzenia rekrutacji i wzięcia udziału w Programie;
- ogłoszenia wyników rekrutacji
- przesyłania ofert przez Uniwersytet Medyczny w Łodzi skierowanych do licealistów
- warunkiem uczestnictwa w rekrutacji/programie jest wyrażenie zgody na przetwarzanie danych
- Administratorem danych osobowych kandydatów i Uczestników Programu jest Uniwersytet Medyczny w Łodzi. Kontakt z Administratorem jest możliwy za pośrednictwem danych teleadresowych oraz poprzez skrzynkę elektroniczną pod adresem: umed@umed.lodz.pl
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi jest możliwy za pośrednictwem adresu mailowego: iod@umed.lodz.pl.
- Dane osobowe kandydatów i Uczestników Programu będą przetwarzane w celu i na podstawie:
- W celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego na podstawie dobrowolnej zgody kandydata lub jego przedstawiciela ustawowego (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- W celu wzięcia udziału w programie na podstawie dobrowolnej zgody Uczestnika Programu oraz w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym zgodnie z podstawowymi zadaniami szkolnictwa wyższego w ramach upowszechniania osiągnięć wiedzy medycznej (art. 6 ust. 1 lit. e) RODO);
- W celach prawidłowej organizacji i realizacji programu oraz procesu rekrutacji na podstawie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- W celu przesyłania ofert uczelni skierowanych do maturzystów na podstawie dobrowolnej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- W przypadku wizerunku w celu umożliwienia jego publikacji w przygotowywanych w związku z realizacją Programu materiałach fotograficznych oraz filmowych, na podstawie zgody wyrażonej przez kandydata lub jego przedstawiciela ustawowego (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- Dane osobowe kandydatów i Uczestników mogą być ujawniane wyłącznie osobom upoważnionym przez administratora do przetwarzania danych osobowych, podmiotom przetwarzającym dane osobowe na mocy umowy powierzenia oraz innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
- Dane osobowe kandydatów i Uczestników przechowywane będą wyłącznie przez okres niezbędny do przeprowadzenia rekrutacji i wzięcia udziału w Programie a w przypadku odwołania zgody na przetwarzanie danych przez okres trwania udzielonej zgody (zgodę można w każdym momencie wycofać poprzez kontakt z Administratorem) oraz ukończenia przez szkoły średniej a także wymagany przez przepisy prawa.
- Kandydatom i Uczestnikom lub ich przedstawicielom ustawowym przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych przez Uniwersytet Medyczny w Łodzi, przy czym prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie niezgodności przetwarzania danych osobowych z prawem.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia działu w Programie. Niepodanie danych uniemożliwia ubieganie się o udział w Programie.
- Kandydaci i Uczestnicy lub ich przedstawiciele ustawowi posiadają prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na odstawie zgody przed jej cofnięciem – w granicach określonych w przepisach prawa.
- Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
- W ramach przetwarzania danych osobowych kandydatów i Uczestników nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji w tym do ich profilowania.
Rozdział V
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 13
- Regulamin oraz wprowadzone do niego zmiany podlegają ogłoszeniu na stronie internetowej Programu.
- Uniwersytetowi przysługuje prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.
- Sprawy nieuregulowane w niniejszym Regulaminie oraz wszelkie wątpliwości związane ze stosowaniem Regulaminu rozstrzyga Uniwersytet.